Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi 90 B3 (893, 894, 8A2) » uszczelki Audi 90 B3 (893, 894, 8A2) » uszczelka miski olejowej Audi 90 B3 (893, 894, 8A2)

uszczelka miski olejowej do AUDI 90 B3 (893, 894, 8A2)

wybierz typ samochodu AUDI 90 B3 (893, 894, 8A2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 1,5
Szerokość [mm] 222
Długość [mm] 535
Masa [g] 44,841
nr EAN 8427769105999
Średnica wewnętrzna [mm] 14
średnica zewnętrzna [mm] 20
Grubość [mm] 1,5
nr EAN 8427769032233
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
Grubość [mm] 1
nr EAN 4041248103395
Średnica wewnętrzna [mm] 26
średnica zewnętrzna [mm] 31
Grubość [mm] 2
Materiał Miedź
Kształt Wersja A
DIN / ISO 7603
nr EAN 4041248009932
Średnica wewnętrzna [mm] 26,0
średnica zewnętrzna [mm] 31,0
Materiał Miedź
Ciężar [kg] 0,002
dla numeru OE N 043 854 1
nr EAN 4027816194224
Grubość [mm] 1
nr EAN 4026634120453
Średnica wewnętrzna [mm] 26,0
średnica zewnętrzna [mm] 31,0
Materiał Miedź
Ciężar [kg] 0,002
nr EAN 4044688194220
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka miski olejowej

Uszczelka miski olejowej 


Jak każda uszczelka, również uszczelka do miski olejowej, odpowiedzialna jest za szczelność przy połączeniu między elementami. W tym przypadku znajduje się ona w miejscu bezpośredniego kontaktu silnika z miską olejową (to w niej olej jest zasysany przez pompę, a następnie tłoczony w tym miejscu, które wymaga nieustannego smarowania). Miska olejowa zamyka od dołu blok silnika, jest zbiornikiem na olej, który zostaje przepompowany przez magistralę olejową silnika. 
 

Uszczelka do miski olejowej – kiedy wymiana? 


Uszczelka miski olejowej jest elementem eksploatacyjnym, a więc jej zużywanie jest procesem naturalnym. Jest to spowodowane między innymi różnicami w warunkach, w jakich musi pracować. Jeżeli dojdzie do jej zużycia, dochodzi do wystąpienia nieszczelności, odpowiedzialnych za wycieki oleju. To powoduje, że przedostaje się on na zewnątrz, pojawiają się zabrudzenia na misie olejowej i podłożu pod silnikiem. Uszczelka do miski olejowej musi zostać w takim przypadku możliwie jak najszybciej wymieniona. 

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia oleju silnikowego, odkręcając przy tym korek spustowy, znajdujący się w misce olejowej. Konieczne jest też odkręcenie śrub, które mocują miskę do silnika. Zdejmujemy miskę, trzeba ją teraz dokładnie oczyścić z resztek starej i zużytej uszczelki. Przy okazji warto sprawdzić, czy nie uległa ona deformacji i tym samym spełnia dobrze swoją funkcję. Zakładana jest teraz nowa uszczelka miski olejowej. Pozostaje jedynie zamontować misę i ją dobrze przykręcić do bloku silnika. Ważne jest, aby każdy etap został przeprowadzony prawidłowo. Zwracamy więc szczególną uwagę na właściwe dociśnięcie misy olejowej tak, by przylegała dokładnie do powierzchni silnika, ale nie uległa przy tym deformacji.