Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » skrzynia biegów Peugeot 205 II (20A/C) » skrzynia biegów manualna Peugeot 205 II (20A/C) » uszczelki półosi, dyferencjału Peugeot 205 II (20A/C)

uszczelki półosi, dyferencjału do PEUGEOT 205 II (20A/C)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 205 II (20A/C):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna [mm] 23
średnica zewnętrzna [mm] 36
Wysokość [mm] 7
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa bez uszczelki przeciwpyłowej
nr EAN 4041248152751
Typ skrzyni biegów BE4
Grubość [mm] 6,00
Wysokość [mm] 7,00
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 23,00
średnica zewnętrzna [mm] 36,00
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 29,9
średnica zewnętrzna [mm] 47
Szerokość [mm] 11,3
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026634496169
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelki półosi, dyferencjału

Uszczelki półosi, dyferencjału


Uszczelniacze półosi to elementy zapobiegające wyciekowi oleju z układu przeniesienia napędu. Uszczelka obejmuje półoś, która w trakcie pracy stale się obraca. Z tego względu elementy uszczelniające ulegają dość szybkiemu zużyciu. Ich stan powinien być regularnie kontrolowany. Diagnosta w trakcie okresowego badania technicznego pojazdu kontroluje ich stan, szukając śladów wycieków.

W przypadku zaobserwowania nawet niewielkich wycieków należy szybko zatroszczyć się o wymianę uszczelniaczy na nowe. Zbagatelizowanie problemu spowoduje dalszą degenerację i coraz większy wyciek. Ten zaś, będzie przyczyną sukcesywnego obniżania się poziomu środka smarnego w układzie. W najgorszym razie może dojść do całkowitego uszkodzenia wrażliwych podzespołów dyferencjału.

Aby wymienić uszczelniacz, konieczne jest rozmontowanie zawieszenia i demontaż półosi napędowej. Dopiero po wypięciu półosi z mechanizmu różnicowego i wysunięciu jej na zewnątrz, zyskujemy łatwy dostęp do uszczelki.

Istotne jest to, by po wymianie uszczelniacza pamiętać o uzupełnieniu oleju w układzie przeniesienia napędu. Zależnie od czasu, jaki upłynął od pojawienia się wycieku, ubytek może być niewielki lub całkiem pokaźny.