Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » skrzynia biegów Toyota CARINA IV (_T15_) » skrzynia biegów manualna Toyota CARINA IV (_T15_) » uszczelki półosi, dyferencjału Toyota CARINA IV (_T15_)

uszczelki półosi, dyferencjału do TOYOTA CARINA IV (_T15_)

wybierz typ samochodu TOYOTA CARINA IV (_T15_):
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 63
Wysokość 1 [mm] 9
Wysokość 2 [mm] 15,5
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
nr EAN 3358960148148
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 54
Wysokość 1 [mm] 9
Wysokość 2 [mm] 15,5
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
nr EAN 3358960166364
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 38
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960281197
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 63
Wysokość 1 [mm] 9
Wysokość 2 [mm] 15,5
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Strona zabudowy Oś napędowa
nr EAN 3358960213310
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 55
Wysokość 1 [mm] 7,7
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960216113
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelki półosi, dyferencjału

Uszczelki półosi, dyferencjału


Uszczelniacze półosi to elementy zapobiegające wyciekowi oleju z układu przeniesienia napędu. Uszczelka obejmuje półoś, która w trakcie pracy stale się obraca. Z tego względu elementy uszczelniające ulegają dość szybkiemu zużyciu. Ich stan powinien być regularnie kontrolowany. Diagnosta w trakcie okresowego badania technicznego pojazdu kontroluje ich stan, szukając śladów wycieków.

W przypadku zaobserwowania nawet niewielkich wycieków należy szybko zatroszczyć się o wymianę uszczelniaczy na nowe. Zbagatelizowanie problemu spowoduje dalszą degenerację i coraz większy wyciek. Ten zaś, będzie przyczyną sukcesywnego obniżania się poziomu środka smarnego w układzie. W najgorszym razie może dojść do całkowitego uszkodzenia wrażliwych podzespołów dyferencjału.

Aby wymienić uszczelniacz, konieczne jest rozmontowanie zawieszenia i demontaż półosi napędowej. Dopiero po wypięciu półosi z mechanizmu różnicowego i wysunięciu jej na zewnątrz, zyskujemy łatwy dostęp do uszczelki.

Istotne jest to, by po wymianie uszczelniacza pamiętać o uzupełnieniu oleju w układzie przeniesienia napędu. Zależnie od czasu, jaki upłynął od pojawienia się wycieku, ubytek może być niewielki lub całkiem pokaźny.