
| do tłoka Ø [mm] | 54 |
| System hamulcowy | LUCAS/TRW |
| nr EAN | 8717109096071 |

| parzyste numery artykułów | 83-2709 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | przed osią |
| Ograniczenia producenta | TRW |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| Średnica 1 [mm] | 54 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 294 |
| Materiał | Stal |
| Ciężar netto [kg] | 3,1 |
| nr EAN | 5704651061636 |

| parzyste numery artykułów | 82-2709 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | przed osią |
| Ograniczenia producenta | TRW |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| Średnica 1 [mm] | 54 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 294 |
| Materiał | Stal |
| Ciężar netto [kg] | 3,1 |
| nr EAN | 5704651061643 |



| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
| Materiał | Żeliwo |
| System hamulcowy | TRW |
| Średnica tłoka [mm] | 54 |

| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| Materiał | Aluminium |
| Ograniczenia producenta | MANDO |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym |
| Typ tarczy hamulcowej | pełny |
| Średnica [mm] | 36 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 10 |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 259 |
| nr EAN | 5903364348878 |

| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| Średnica tłoczka zacisku hamulcowego [mm] | 36 |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 259 |
| System hamulcowy | MANDO |
| Ciężar netto [g] | 1410 |
| nr EAN | 5902048127723 |

| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| Opcja wyposażenia | CALIPER CARRIER (-) |
| Średnica tłoczka zacisku hamulcowego [mm] | 36 |
| System hamulcowy | MANDO |
| Ciężar netto [g] | 1410 |
| nr EAN | 5902048127730 |

| Średnica [mm] | 54 |
| nr EAN | 5706021157741 |

| Średnica [mm] | 36 |
| nr EAN | 5706021185713 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| System hamulcowy | TRW |
| Średnica [mm] | 54 |
| dla numeru OE | 34116769277 |
| nr EAN | 8430320251004 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 36 |
| System hamulcowy | MANDO |
| nr EAN | 8430320251080 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 36 |
| System hamulcowy | MANDO |
| Zestaw pełny | |
| dla numeru OE | 34216860557 |
| nr EAN | 8430320251097 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| System hamulcowy | TRW |
| Średnica [mm] | 54 |
| Zestaw pełny | |
| dla numeru OE | 34116860263 |
| nr EAN | 8430320251011 |

| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| parzyste numery artykułów | 44SKV554 |
| Średnica tłoczka zacisku hamulcowego [mm] | 36 |

| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| parzyste numery artykułów | 44SKV553 |
| Średnica tłoczka zacisku hamulcowego [mm] | 36 |

| Ograniczenia producenta | TRW |
| nr EAN | 3322938445591 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025