Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chrysler » silnik Chrysler STRATUS (JA) » sterowanie silnikiem Chrysler STRATUS (JA) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Chrysler STRATUS (JA) » zestaw paska rozrządu Chrysler STRATUS (JA)

zestaw paska rozrządu do CHRYSLER STRATUS (JA)

wybierz typ samochodu CHRYSLER STRATUS (JA):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 141
Długość [mm] 1343
Szerokość [mm] 25,4
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025478236
Długość [mm] 1343
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 2
nr EAN 4047025517119
Długość [mm] 1343
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25
z rolkami 2
nr EAN 4047025516471
Długość [mm] 1343
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 2
nr EAN 4047026309621
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,17
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858792770
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 141
Ciężar [kg] 2,28
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858799892
cena brutto:
148.01 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787534412
cena brutto:
159.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787029673
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787982985
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 141
Ciężar [kg] 1,11
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 0831.R8
nr EAN 4027816196235
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pompy wodnej
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465340185
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465340208
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 25
Liczba zębów 1 141
nr EAN 8032747067130
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 25
Liczba zębów 1 141
nr EAN 8032747067161
Liczba pasków 1
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25
z rolkami 2
nr EAN 4250093480456
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 141
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1090
Szerokość 1 [mm] 25,4
nr EAN 3413520462208
cena brutto:
173.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 141
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 965
Szerokość 1 [mm] 25,4
nr EAN 3413520668136
Liczba zębów 1 141
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 2115
Szerokość 1 [mm] 25,4
nr EAN 3413521124440
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.