Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
Ciężar [kg] | 1,7 |
Ilość zębów | 141 |
Szerokość [mm] | 25 |
nr EAN | 4010858795436 |
Długość opakowania [cm] | 28 |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 24 |
Ilość zębów | 141 |
Ciężar [kg] | 2,68 |
Szerokość [mm] | 25 |
nr EAN | 4010858799984 |
nr EAN | 8021787001709 |
nr EAN | 8021787002812 |
Ilość zębów | 141 |
Szerokość [mm] | 25 |
Liczba pasków | 1 |
Ciężar [kg] | 2,73 |
dla numeru artykułu | A187 |
nr EAN | 8430630500135 |
Ilość zębów | 141 |
Szerokość [mm] | 25,0 |
Liczba pasków | 1 |
Ciężar [kg] | 2,73 |
dla numeru artykułu | A187 |
Ilość zębów | 141 |
Szerokość [mm] | 25 |
Liczba pasków | 1 |
Ciężar [kg] | 1,97 |
dla numeru artykułu | KD013/KD104 |
Ilość zębów | 141 |
Szerokość [mm] | 25,0 |
Liczba pasków | 1 |
Ciężar [kg] | 1,58 |
dla numeru artykułu | KD108 |
Ilość zębów | 141 |
Ciężar [kg] | 1,1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
dla numeru OE | 038 109 119 D S1 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4027816327448 |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 5414465978760 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 5414465981470 |
Liczba pasków | 1 |
Szerokość [mm] | 25 |
Ilość zębów | 141 |
z rolkami | 4 |
nr EAN | 4250093480289 |
Liczba zębów 1 | 141 |
Szerokość 1 [mm] | 25,00 |
uwzględnić informację serwisową | |
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
nr EAN | 4005108305831 |
Liczba zębów 1 | 141 |
Szerokość 1 [mm] | 25,00 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
uwzględnić informację serwisową | |
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
nr EAN | 4005108598578 |
nr EAN | 8001063691015 |
Ilość zębów | 141 |
Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów |
Szerokość pasa [mm] | 25 |
nr EAN | 7316572279120 |
Ilość zębów | 141 |
Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów |
Szerokość pasa [mm] | 25 |
nr EAN | 7316574271023 |
Liczba zębów 1 | 141 |
Liczba pasków | 1 |
Liczba rolek kierunkowych | 4 |
Masa [g] | 1870 |
Szerokość 1 [mm] | 25 |
nr EAN | 3413520526894 |
Liczba zębów 1 | 141 |
Liczba pasków | 1 |
Liczba rolek kierunkowych | 4 |
Masa [g] | 2814 |
Szerokość 1 [mm] | 25 |
nr EAN | 3413521124525 |
Liczba zębów 1 | 141 |
Liczba pasków | 1 |
Liczba rolek kierunkowych | 3 |
Masa [g] | 2698 |
Szerokość 1 [mm] | 25,00 |
nr EAN | 3413521608704 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025