Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault MEGANE I Grandtour (KA0/1_) » sterowanie silnikiem Renault MEGANE I Grandtour (KA0/1_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Renault MEGANE I Grandtour (KA0/1_) » zestaw paska rozrządu Renault MEGANE I Grandtour (KA0/1_)

zestaw paska rozrządu do RENAULT MEGANE I Grandtour (KA0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT MEGANE I Grandtour (KA0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,004
Ilość zębów 128
Szerokość [mm] 27
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 130C16503R
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 130C12131R
nr EAN 4010858589578
cena brutto:
336.00 zł
 Kup
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez KTB911
cena brutto:
277.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787119602
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465066115
cena brutto:
323.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1 128
Szerokość 1 [mm] 27,00
nr EAN 4005108306968
cena brutto:
308.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 128
Szerokość 1 [mm] 27,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108972620
Indeks: REN 130C16503R
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw paska rozrządu
Nazwa: ZESTAW ROZRZĄDU (Z PASKIEM) RENAULT
Opis: ESPACE III 2,0 16V MEGANE SCENIC 1,8 2,0 16V -08.2003
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 1
Zamiennik: : 7701473053
Numer dostawcy: 130C16503R
cena brutto:
315.00 zł
 Kup
Ilość zębów 128
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 27
nr EAN 7316572301197
cena brutto:
282.00 zł
 Kup
Ilość zębów 128
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 27
nr EAN 7316572333785
cena brutto:
308.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 128
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 3
Masa [g] 942
Szerokość 1 [mm] 27
nr EAN 3413520524401
cena brutto:
293.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1 128
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 3
Masa [g] 1040
Szerokość 1 [mm] 27
nr EAN 3413520524425
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.