Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » silnik Honda » sterowanie silnikiem Honda » pasek rozrządu i części wspólpracujące Honda » zestaw paska rozrządu Honda

zestaw paska rozrządu do HONDA

wybierz model samochodu HONDA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 168
Długość [mm] 1344
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025478649
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,98
Ilość zębów 168
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858791896
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 168
Ciężar [kg] 1,896
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858765903
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,49
Ilość zębów 130
Szerokość [mm] 15
nr EAN 4010858796723
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ciężar [kg] 2,035
Szerokość 1 [mm] 24
Szerokość 2 [mm] 15
2 paski 
Liczba zębów 2 130
Liczba zębów 1 168
nr EAN 4010858007041
Szerokość [mm] 24,0
Ilość zębów 168
Ciężar [kg] 0,74
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
dla numeru OE 71736724
nr EAN 4027816110835
Szerokość [mm] 15,0
Ilość zębów 130
Ciężar [kg] 0,25
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
dla numeru OE 55221254 S1
nr EAN 4027816309772
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465060946
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 168
Szerokość 1 [mm] 24
nr EAN 8032747067550
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 24
Ilość zębów 168
z rolkami 2
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek rozrządu
nr EAN 4250093480685
cena brutto:
237.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 130
Szerokość 1 [mm] 15,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108338020
cena brutto:
250.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 168
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307262
Liczba zębów 1 168
Szerokość 1 [mm] 24,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108817501
cena brutto:
253.00 zł
 Kup
Ilość zębów 168
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316572111987
Ilość zębów 168
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316572507629
cena brutto:
485.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 168
Liczba zębów 2 130
Szerokość 1 [mm] 15
Szerokość 2 [mm] 24
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 7316573401872
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.