Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » silnik Ford FIESTA VII (HJ, HF) » sterowanie silnikiem Ford FIESTA VII (HJ, HF) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Ford FIESTA VII (HJ, HF) » zestaw paska rozrządu Ford FIESTA VII (HJ, HF)

zestaw paska rozrządu do FORD FIESTA VII (HJ, HF)

wybierz typ samochodu FORD FIESTA VII (HJ, HF):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,55
Ilość zębów 116
Szerokość [mm] 16
Opcja wyposażenia BELT IN OIL
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) MS54, MS56
nr EAN 4010858007089
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,62
Ilość zębów 116
Szerokość [mm] 16
Liczba zębów 2 46
Opcja wyposażenia BELT IN OIL
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) MS54, MS55, MS56
nr EAN 4010858997564
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 116
Ciężar [kg] 2,77
Opcja wyposażenia BELT IN OIL
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) MS54, MS56
nr EAN 4010858997151
Liczba zębów116
Szerokość [mm]16
Ciężar [kg]0,62
Sterowanie silnikaPasek zębaty w kąpieli olejowej
Liczba zębów 246
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu)MS54, MS55, MS56
Długość opakowania [cm]26,5
Szerokość opakowania [cm]16,5
Wysokość opakowania [cm]9,5
cena brutto:
220.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787102802
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787293647
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pompy wodnej
nr EAN 5400608190182
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez pompy wodnej
cena brutto:
329.00 zł
 Kup
Liczba pasków 2
Liczba zębów 1 116
Szerokość 1 [mm] 16,00
Liczba zębów 2 46
Szerokość 2 [mm] 10,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870192129
Jednostkaszt.
Ilość zębów116
Szerokość pasa [mm]16
EAN7316579428941
Numer katalogowyVKM 14219
StanFabrycznie nowy
dla numeru OE1760650
Liczba zębów116
Pas napędowyz zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm]18,1
Liczba zębów 1 116
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 1323
nr EAN 3413521968365
Szerokość [mm] 16,0
Ilość zębów 116
Ciężar [kg] 0,394
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
nr EAN 4044688664709
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.