Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » silnik Dacia NOVA » sterowanie silnikiem Dacia NOVA » pasek rozrządu i części wspólpracujące Dacia NOVA » zestaw paska rozrządu Dacia NOVA

zestaw paska rozrządu do DACIA NOVA

wybierz typ samochodu DACIA NOVA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba pasków 2
Ilość zębów 130
Liczba zębów 2 58
Długość [mm] 1040
Długość 2 [mm] 464
Szerokość [mm] 20
Szerokość 2 [mm] 17
Podziałka zębów [mm] 8
nr EAN 3165141259223
Ilość zębów 58
Liczba zębów 2 130
Długość [mm] 464
Długość 2 [mm] 1040
Szerokość [mm] 17
Szerokość 2 [mm] 20
Podziałka zębów [mm] 8
Liczba rolek kierunkowych 4
nr EAN 4047025478083
cena brutto:
400.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787548426
cena brutto:
260.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787553147
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787028584
Ilość zębów 58
Ilość zębów 130
Szerokość [mm] 17
Szerokość [mm] 20
Liczba pasków 2
Ciężar [kg] 2,68
dla numeru artykułu A191
Szerokość [mm] 17,0
Szerokość [mm] 20,0
Ilość zębów 130
Ilość zębów 58
Ciężar [kg] 1,5
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 4027816217725
Szerokość [mm] 17,0
Ilość zębów 58
Ciężar [kg] 0,47
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 036 109 119 P S1
nr EAN 4027816217749
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465980169
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465989810
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 20
Liczba zębów 2 58
Liczba zębów 1 130
Szerokość 2 [mm] 17
nr EAN 8032747066805
cena brutto:
310.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 130
Liczba zębów 2 58
Szerokość 1 [mm] 20
Szerokość 2 [mm] 17
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1001
nr EAN 7316571637259
Liczba zębów 1 130
Liczba zębów 2 58
Szerokość 1 [mm] 20
Szerokość 2 [mm] 17
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1001
nr EAN 7316574270705
cena brutto:
268.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 130
Liczba pasków 2
Liczba rolek kierunkowych 4
Masa [g] 1318
Szerokość 1 [mm] 20
Szerokość 2 [mm] 17
Liczba zębów 2 58
nr EAN 3413520524869
Szerokość [mm] 17,0
Szerokość [mm] 20,0
Ilość zębów 130
Ilość zębów 58
Ciężar [kg] 1,5
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688639172
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii zestaw paska rozrządu pasujące do DACIA NOVA
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.