Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën C5 I (DC_) » sterowanie silnikiem Citroën C5 I (DC_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Citroën C5 I (DC_) » zestaw paska rozrządu Citroën C5 I (DC_)

zestaw paska rozrządu do CITROËN C5 I (DC_)

wybierz typ samochodu CITROËN C5 I (DC_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1391
Ilość zębów 146
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 2
nr EAN 4047025517232
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 146
Ciężar [kg] 2,34
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858579661
cena brutto:
173.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787538595
cena brutto:
252.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787024241
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787016048
Ilość zębów 146
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 2,22
dla numeru artykułu C127
nr EAN 8430632000819
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 146
Ciężar [kg] 1,11
dla numeru OE 0816.A6 S1
nr EAN 4027816196211
Ilość zębów 146
Ciężar [kg] 1,894
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 0816.A6 S2
nr EAN 4027816451082
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465978753
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465980121
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465011689
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465011719
Liczba pasków 1
z rolkami 2
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 146
nr EAN 4250093482160
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 146
z rolkami 2
nr EAN 4250093482337
cena brutto:
197.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 146
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307378
cena brutto:
226.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 146
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108508072
Liczba zębów 1 146
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108817563
Liczba zębów 1 146
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870509163
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063874548
cena brutto:
250.00 zł
 Kup
Ilość zębów 146
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316573401896
Ilość zębów 146
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316574565184
cena brutto:
167.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 146
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1095
Szerokość 1 [mm] 25,4
nr EAN 3413520524630
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.