Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » silnik Fiat DUCATO Autobus (250_) » sterowanie silnikiem Fiat DUCATO Autobus (250_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Fiat DUCATO Autobus (250_) » zestaw paska rozrządu Fiat DUCATO Autobus (250_)

zestaw paska rozrządu do FIAT DUCATO Autobus (250_)

wybierz typ samochodu FIAT DUCATO Autobus (250_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 101
Długość [mm] 962
Szerokość [mm] 17
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 1
nr EAN 4047025628693
Długość [mm] 962
Ilość zębów 101
Szerokość [mm] 17
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 1
nr EAN 4047025639378
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,58
Ilość zębów 101
Szerokość [mm] 17
nr EAN 4010858790981
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 101
Ciężar [kg] 1,59
Szerokość [mm] 17
nr EAN 4010858999520
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
Ilość zębów 101
Szerokość [mm] 17
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 0,58
dla numeru artykułu KD028
Szerokość [mm] 17,0
Ilość zębów 101
Ciężar [kg] 1,19
dla numeru OE 0831.Q5
nr EAN 4027816112303
Ilość zębów 101
Ciężar [kg] 1,98
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 16 118 982 80
nr EAN 4027816451075
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465977374
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465981128
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 101
Szerokość 1 [mm] 17
nr EAN 8032747067048
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 17
Ilość zębów 101
z rolkami 1
nr EAN 4250093482023
Liczba zębów 1 101
Szerokość 1 [mm] 17,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307569
Liczba zębów 1 101
Szerokość 1 [mm] 17,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108743831
Ilość zębów 101
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316577658975
Ilość zębów 101
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316574361113
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.