Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford Usa » silnik Ford Usa FESTIVA liftback » sterowanie silnikiem Ford Usa FESTIVA liftback » pasek rozrządu i części wspólpracujące Ford Usa FESTIVA liftback » zestaw paska rozrządu Ford Usa FESTIVA liftback

zestaw paska rozrządu do FORD USA FESTIVA liftback

wybierz typ samochodu FORD USA FESTIVA liftback:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 121
Długość [mm] 1153
Szerokość [mm] 18
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 1
nr EAN 4047025439374
Długość [mm] 1104
Ilość zębów 138
Szerokość [mm] 23
Podziałka zębów [mm] 8
z rolkami 1
nr EAN 4047025638975
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,62
Ilość zębów 121
Szerokość [mm] 18
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 051 198 119
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4010858796341
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787534795
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787535891
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787983074
Szerokość [mm] 18,0
Ilość zębów 121
Ciężar [kg] 1,2
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
dla numeru OE 051 198 119
nr EAN 4027816145745
Szerokość [mm] 23,0
Ilość zębów 138
Ciężar [kg] 0,176
dla numeru OE 06A 198 119
nr EAN 4027816236344
Ilość zębów 138
Ciężar [kg] 0,95
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 06A 198 119 S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816328148
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465977848
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465978258
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981302
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 138
Szerokość 1 [mm] 23
nr EAN 8032747064962
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 18
Ilość zębów 121
z rolkami 1
alternatywnie 
nr EAN 4250093483921
Liczba zębów 1 121
Szerokość 1 [mm] 18,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108306661
Ilość zębów 121
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Szerokość pasa [mm] 18
nr EAN 7316571349886
cena brutto:
139.00 zł
 Kup
Ilość zębów 138
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 23
nr EAN 7316571359632
Ilość zębów 138
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 23
nr EAN 7316574270651
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 138
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 773
Szerokość 1 [mm] 23
nr EAN 3413520526849
Szerokość [mm] 18,0
Ilość zębów 121
Ciężar [kg] 1,2
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
dla numeru OE 051 198 119
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688642172
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.