Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » silnik Mazda MX-5 II (NB) » sterowanie silnikiem Mazda MX-5 II (NB) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Mazda MX-5 II (NB) » zestaw paska rozrządu Mazda MX-5 II (NB)

zestaw paska rozrządu do MAZDA MX-5 II (NB)

wybierz typ samochodu MAZDA MX-5 II (NB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 178
Długość [mm] 1695
Szerokość [mm] 30
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 3165143225288
Długość [mm] 1695
Ilość zębów 178
Szerokość [mm] 30
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 2
nr EAN 4047025516747
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,4
Ilość zębów 178
Szerokość [mm] 30
nr EAN 4010858572419
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 31
Ilość zębów 178
Ciężar [kg] 4,19
Szerokość [mm] 30
nr EAN 4010858579630
cena brutto:
238.01 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787550887
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787042603
Szerokość [mm] 30,0
Ilość zębów 178
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,14
nr EAN 4027816310532
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465979057
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465102127
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 30
Ilość zębów 178
z rolkami 2
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4250093483280
cena brutto:
287.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 178
Szerokość 1 [mm] 30,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108307354
Liczba zębów 1 178
Szerokość 1 [mm] 30,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870364212
cena brutto:
265.00 zł
 Kup
Ilość zębów 178
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316572489574
Ilość zębów 178
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316575838904
cena brutto:
257.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 178
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1360
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 3413520621988
Liczba zębów 1 178
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 4090
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 3413521390647
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii zestaw paska rozrządu pasujące do MAZDA MX-5 II (NB)
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.