Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » sterowanie silnikiem Mercedes-benz CLE kabriolet (A236) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Mercedes-benz CLE kabriolet (A236) » zestaw paska rozrządu Mercedes-benz CLE kabriolet (A236)

zestaw paska rozrządu do MERCEDES-BENZ CLE kabriolet (A236)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ CLE kabriolet (A236):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 146
Długość [mm] 1168
Szerokość [mm] 24
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025478182
Długość [mm] 1168
Ilość zębów 146
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8
z rolkami 2
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem zębatym
nr EAN 4047025517645
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,894
Ilość zębów 146
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858799533
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 146
Ciężar [kg] 1,874
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858576561
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,36
Ilość zębów 146
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858589516
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 146
Ciężar [kg] 1,545
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858800062
cena brutto:
155.00 zł
 Kup
nr EAN 8021787535853
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 158
Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 4027816110828
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465979149
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465917363
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem zębatym
Szerokość 1 [mm] 24
Liczba zębów 1 146
nr EAN 8032747131855
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 24
Ilość zębów 146
z rolkami 2
nr EAN 4250093480968
cena brutto:
298.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 146
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108509031
Liczba zębów 1 146
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108815286
cena brutto:
293.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1 146
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870478162
Liczba zębów 1 146
Szerokość 1 [mm] 24,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870478216
cena brutto:
195.00 zł
 Kup
Ilość zębów 158
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316571744452
cena brutto:
270.00 zł
 Kup
Ilość zębów 146
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316574488483
Ilość zębów 146
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316574869121
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.