Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel KADETT B coupe » sterowanie silnikiem Opel KADETT B coupe » pasek rozrządu i części wspólpracujące Opel KADETT B coupe » zestaw paska rozrządu Opel KADETT B coupe

zestaw paska rozrządu do OPEL KADETT B coupe

wybierz typ samochodu OPEL KADETT B coupe:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 124
Długość [mm] 992
Szerokość [mm] 22
Liczba rolek kierunkowych 1
nr EAN 3165143225363
Długość [mm] 992
Ilość zębów 124
Szerokość [mm] 22
Podziałka zębów [mm] 8
nr EAN 4047025517027
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,68
Ilość zębów 124
Szerokość [mm] 22
nr EAN 4010858795801
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 124
Ciężar [kg] 1,806
Szerokość [mm] 22
nr EAN 4010858572099
cena brutto:
127.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787538281
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787045734
Ilość zębów 124
Szerokość [mm] 22
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 1,24
dla numeru artykułu S320
Szerokość [mm] 22,0
Ilość zębów 124
Ciężar [kg] 0,4
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
dla numeru OE 71736717
nr EAN 4027816223771
Szerokość [mm] 22,0
Ilość zębów 124
Ciężar [kg] 1,13
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 71771575
nr EAN 4027816327455
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465978388
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465989926
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 124
Szerokość 1 [mm] 22
nr EAN 8032747132739
Liczba pasków 1
Ilość zębów 124
Szerokość [mm] 22
z rolkami 1
Ograniczenia producenta TESMA
nr EAN 4250093482948
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 124
Szerokość 1 [mm] 22,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307316
Liczba zębów 1 124
Szerokość 1 [mm] 22,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108833587
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
Ilość zębów 124
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 22
nr EAN 7316572284391
Ilość zębów 124
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 22
nr EAN 7316574275212
Ilość zębów 124
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 22
nr EAN 7316575471125
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 124
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 585
Szerokość 1 [mm] 22
nr EAN 3413520524562
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.