Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | |
Liczba zębów 1 | 124 | |
Szerokość 1 [mm] | 22 | |
nr EAN | 8032747132739 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu KP1030-1 GRAF
ALFA ROMEO | 71736717 | |
FIAT | 55284051 | |
FIAT | 71736717 | |
FIAT | 71771575 | |
LANCIA | 55284051 | |
LANCIA | 71736717 | |
OPEL | 1334190 | |
OPEL | 55221397 | |
VAUXHALL | 1334190 | |
VAUXHALL | 55221397 | |
JEEP | 71736717 | |
JEEP | 71771575 |
Zastosowanie Pompa wodna + zestaw paska rozrządu KP1030-1 GRAF w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.