
| Ilość zębów | 108 |
| Długość [mm] | 1029 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| Podziałka zębów [mm] | 9,525 |
| Liczba rolek kierunkowych | 1 |
| nr EAN | 4047025628679 |

| Długość [mm] | 1029 |
| Ilość zębów | 108 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| Podziałka zębów [mm] | 9,525 |
| nr EAN | 4047025639309 |

| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7 |
| Ciężar [kg] | 0,59 |
| Ilość zębów | 108 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| nr EAN | 4010858790684 |

| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7 |
| Ciężar [kg] | 0,52 |
| Ilość zębów | 104 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| nr EAN | 4010858795894 |

| Długość opakowania [cm] | 28 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 24 |
| Ilość zębów | 108 |
| Ciężar [kg] | 1,361 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| nr EAN | 4010858769703 |

| Długość opakowania [cm] | 28 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 24 |
| Ilość zębów | 104 |
| Ciężar [kg] | 1,23 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| nr EAN | 4010858576554 |

| nr EAN | 8021787531480 |

| nr EAN | 8021787547863 |

| nr EAN | 8021787982688 |

| nr EAN | 8021787028485 |

| Ilość zębów | 108 |
| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Liczba pasków | 1 |
| dla numeru artykułu | C110 |
| nr EAN | 8430632500265 |

| Ilość zębów | 101 |
| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Liczba pasków | 1 |
| dla numeru artykułu | C111 |
| nr EAN | 8430632500289 |

| Ilość zębów | 104 |
| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Ciężar [kg] | 1,32 |
| dla numeru artykułu | C114 |
| nr EAN | 8430632000628 |

| Ilość zębów | 108 |
| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Liczba pasków | 1 |
| Ciężar [kg] | 0,51 |
| dla numeru artykułu | KD026/KD120 |

| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Ilość zębów | 108 |
| Ciężar [kg] | 1,19 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| dla numeru OE | 0831.Q4 |
| nr EAN | 4027816112426 |

| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Ilość zębów | 104 |
| Ciężar [kg] | 0,34 |
| dla numeru OE | 0831.S0 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4027816212744 |

| Ilość zębów | 104 |
| Ciężar [kg] | 1,67 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| dla numeru OE | 16 107 932 80 |
| nr EAN | 4027816327257 |

| Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 |
| nr EAN | 5414465976100 |

| nr EAN | 5414465978913 |

| Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| nr EAN | 5414465981036 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| nr EAN | 5414465981494 |

| Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
| Szerokość 1 [mm] | 17 |
| Liczba zębów 1 | 108 |
| nr EAN | 8032747067079 |

| Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
| Liczba zębów 1 | 104 |
| Szerokość 1 [mm] | 17 |
| nr EAN | 8032747067284 |

| Liczba pasków | 1 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| Ilość zębów | 108 |
| z rolkami | 1 |
| nr EAN | 4250093481125 |

| Liczba pasków | 1 |
| Szerokość [mm] | 17 |
| Ilość zębów | 104 |
| z rolkami | 1 |
| nr EAN | 4250093481118 |

| Liczba zębów 1 | 108 |
| Szerokość 1 [mm] | 17,00 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108305312 |

| Liczba zębów 1 | 104 |
| Szerokość 1 [mm] | 17,00 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108337900 |

| Liczba zębów 1 | 108 |
| Szerokość 1 [mm] | 17,00 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108605863 |

| Liczba zębów 1 | 104 |
| Szerokość 1 [mm] | 17,00 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108817631 |

| Ilość zębów | 108 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 17 |
| nr EAN | 7316570484212 |

| Ilość zębów | 104 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 17 |
| nr EAN | 7316572301036 |

| Ilość zębów | 108 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 17 |
| nr EAN | 7316574270996 |

| Ilość zębów | 104 |
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
| Szerokość pasa [mm] | 17 |
| nr EAN | 7316574360970 |

| Liczba zębów 1 | 108 |
| Liczba pasków | 1 |
| Liczba rolek kierunkowych | 1 |
| Masa [g] | 525 |
| Szerokość 1 [mm] | 17 |
| nr EAN | 3413520319939 |

| Liczba zębów 1 | 104 |
| Liczba pasków | 1 |
| Liczba rolek kierunkowych | 1 |
| Masa [g] | 540 |
| Szerokość 1 [mm] | 17 |
| nr EAN | 3413520524654 |

| Liczba zębów 1 | 104 |
| Liczba pasków | 1 |
| Liczba rolek kierunkowych | 1 |
| Masa [g] | 1257 |
| Szerokość 1 [mm] | 17 |
| nr EAN | 3413521198830 |

| Szerokość [mm] | 17,0 |
| Ilość zębów | 104 |
| Ciężar [kg] | 0,34 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4044688638922 |

| Ilość zębów | 104 |
| Ciężar [kg] | 1,67 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4044688646422 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025