Ilość zębów | 124 | |
Długość [mm] | 1181 | |
Szerokość [mm] | 18 | |
Podziałka zębów [mm] | 9,525 | |
Liczba rolek kierunkowych | 1 | |
nr EAN | 4047025439367 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Ciężar [kg] | 0,79 | |
Ilość zębów | 138 | |
Szerokość [mm] | 23 | |
nr EAN | 4010858792602 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 7 | |
Ciężar [kg] | 0,63 | |
Ilość zębów | 124 | |
Szerokość [mm] | 18 | |
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) | 037 198 119 | |
nr EAN | 4010858790950 |
Długość opakowania [cm] | 28 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 24 | |
Ilość zębów | 138 | |
Ciężar [kg] | 1,74 | |
Szerokość [mm] | 23 | |
nr EAN | 4010858769437 |
nr EAN | 8021787534795 |
nr EAN | 8021787204797 |
Ilość zębów | 138 | |
Szerokość [mm] | 23 | |
Liczba pasków | 1 | |
dla numeru artykułu | A186 | |
nr EAN | 8430632000680 |
Szerokość [mm] | 18,0 | |
Ilość zębów | 124 | |
Ciężar [kg] | 0,301 | |
dla numeru OE | 037 198 119 | |
nr EAN | 4027816146186 |
Szerokość [mm] | 23,0 | |
Ilość zębów | 138 | |
Ciężar [kg] | 0,176 | |
dla numeru OE | 06A 198 119 | |
nr EAN | 4027816236344 |
Szerokość [mm] | 23,0 | |
Ilość zębów | 138 | |
Powierzchnia | pokryty | |
Ciężar [kg] | 0,864 | |
dla numeru OE | 06A 198 119 S2 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
nr EAN | 4054224732281 |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 | |
nr EAN | 5414465977220 |
nr EAN | 5414465978258 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
nr EAN | 5414465981319 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | |
Szerokość 1 [mm] | 23 | |
Liczba zębów 1 | 138 | |
nr EAN | 8032747064993 |
Liczba pasków | 1 | |
Szerokość [mm] | 23 | |
Ilość zębów | 138 | |
z rolkami | 1 | |
nr EAN | 4250093480258 |
Liczba zębów 1 | 138 | |
Szerokość 1 [mm] | 23,00 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4005108306753 |
Liczba zębów 1 | 124 | |
Szerokość 1 [mm] | 18,00 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4005108306524 |
Liczba zębów 1 | 138 | |
Szerokość 1 [mm] | 23,00 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4005108598455 |
nr EAN | 8001063784212 |
Ilość zębów | 124 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Szerokość pasa [mm] | 18 | |
nr EAN | 7316575753009 |
Ilość zębów | 138 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Szerokość pasa [mm] | 23 | |
nr EAN | 7316571359632 |
Ilość zębów | 138 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Szerokość pasa [mm] | 23 | |
nr EAN | 7316574270606 |
Liczba zębów 1 | 138 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 1 | |
Masa [g] | 773 | |
Szerokość 1 [mm] | 23 | |
nr EAN | 3413520526849 |
Liczba zębów 1 | 138 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 1 | |
Masa [g] | 1653 | |
Szerokość 1 [mm] | 23 | |
nr EAN | 3413521385261 |
Szerokość [mm] | 18,0 | |
Ilość zębów | 124 | |
Ciężar [kg] | 0,301 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4044688636850 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024