Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Saab » silnik Saab 9-3 Kombi (E50) » sterowanie silnikiem Saab 9-3 Kombi (E50) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Saab 9-3 Kombi (E50) » zestaw paska rozrządu Saab 9-3 Kombi (E50)

zestaw paska rozrządu do SAAB 9-3 Kombi (E50)

wybierz typ samochodu SAAB 9-3 Kombi (E50):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1544
Ilość zębów 193
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8
z rolkami 2
nr EAN 4047025516716
Ilość zębów 193
Długość [mm] 1544
Szerokość [mm] 24
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 3165143225134
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,02
Ilość zębów 193
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858797737
cena brutto:
207.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787534399
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787014402
cena brutto:
214.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787046700
Ilość zębów 193
Szerokość [mm] 24,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 2,28
dla numeru artykułu S314
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pompy wodnej
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465376863
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465376948
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 24
Ilość zębów 193
z rolkami 2
nr EAN 4250093480715
cena brutto:
193.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 193
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108909725
Liczba zębów 1 193
Szerokość 1 [mm] 24,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108909688
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063747590
cena brutto:
210.99 zł
 Kup
Ilość zębów 193
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316571417141
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.