Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Smart » silnik Smart CROSSBLADE (450) » sterowanie silnikiem Smart CROSSBLADE (450) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Smart CROSSBLADE (450) » zestaw paska rozrządu Smart CROSSBLADE (450)

zestaw paska rozrządu do SMART CROSSBLADE (450)

wybierz typ samochodu SMART CROSSBLADE (450):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1558
Ilość zębów 194
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8,032
z rolkami 2
Wersja wzmocniona 
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
dostępne tylko w zestawie 
nr EAN 4047025516785
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,96
Ilość zębów 194
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858576264
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 194
Ciężar [kg] 1,8
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858762575
cena brutto:
194.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787043648
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787043662
Ilość zębów 194
Ciężar [kg] 0,767
dla numeru OE 71754562
nr EAN 4027816477303
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465011573
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465060953
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 24
Liczba zębów 1 194
nr EAN 8032747216880
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 24
Ilość zębów 194
z rolkami 2
nr EAN 4250093483082
cena brutto:
236.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 194
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108722034
Liczba zębów 1 194
Szerokość 1 [mm] 24,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108840950
cena brutto:
235.00 zł
 Kup
Ilość zębów 194
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316574865635
Ilość zębów 194
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316575607937
Ilość zębów 194
nr EAN 4044688662712
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.