Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » silnik Suzuki CARRY Platforma / podwozie (0S) » sterowanie silnikiem Suzuki CARRY Platforma / podwozie (0S) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Suzuki CARRY Platforma / podwozie (0S) » zestaw paska rozrządu Suzuki CARRY Platforma / podwozie (0S)

zestaw paska rozrządu do SUZUKI CARRY Platforma / podwozie (0S)

wybierz typ samochodu SUZUKI CARRY Platforma / podwozie (0S):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1334
Ilość zębów 140
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 2
nr EAN 4047025517102
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,066
Ilość zębów 140
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858769482
cena brutto:
160.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787534429
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787982978
Ilość zębów 140
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
Długość [mm] 1334
dla numeru artykułu C120
nr EAN 8430632500074
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
Ilość zębów 140
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 0,925
dla numeru artykułu KD007/KD092
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465340192
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 25
Liczba zębów 1 141
nr EAN 8032747067192
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 140
z rolkami 2
nr EAN 4250093480432
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 140
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108491770
Liczba zębów 1 140
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108599704
Indeks: PSA 0831R7
Marka: PSA Peugeot Citroen
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw paska rozrządu
Nazwa: ZESTAW ROZRZĄDU (Z PASKIEM) PSA
Opis: CITROËN BERLINGO 1,9 D CITROËN C15 (VD-_) 1,9D CITROËN JUMPY (U6U) 1.9 D CITROËN XSARA coupe (N0) 1.9 D FIAT SCUDO Combinato (220P) 1.9 D FIAT SCUDO (220L) 1.9 D
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Numer dostawcy: 0831R7
Parametry:Ilość zębów : 140
Ilość zębów 140
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1009
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316572504598
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.