Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » silnik Toyota CAMRY sedan (_V3_) » sterowanie silnikiem Toyota CAMRY sedan (_V3_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Toyota CAMRY sedan (_V3_) » zestaw paska rozrządu Toyota CAMRY sedan (_V3_)

zestaw paska rozrządu do TOYOTA CAMRY sedan (_V3_)

wybierz typ samochodu TOYOTA CAMRY sedan (_V3_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,54
Ilość zębów 129
Szerokość [mm] 22
nr EAN 4010858769499
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 129
Ciężar [kg] 1,51
Szerokość [mm] 22
nr EAN 4010858579739
cena brutto:
111.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787016055
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787046274
Ilość zębów 129
Szerokość [mm] 22,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 1,30
dla numeru artykułu S319
nr EAN 8430632000659
cena brutto:
134.00 zł
 Kup
Ilość zębów 124
Szerokość [mm] 22,0
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu KD060/KD141
Szerokość [mm] 22,0
Ilość zębów 129
Ciężar [kg] 0,600
dla numeru OE 71775900
nr EAN 4027816286646
Wersja Pierburg
Ilość zębów 129
Ciężar [kg] 1,33
dla numeru OE 71775900 S1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4027816451006
Wersja Magna
Ilość zębów 129
Ciężar [kg] 1,27
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 71776007
nr EAN 4027816451761
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465979286
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465060915
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 22
Ilość zębów 129
z rolkami 1
nr EAN 4250093483242
z rolkami 1
Ilość zębów 129
Szerokość [mm] 22
Liczba pasków 1
Ograniczenia producenta TESMA
nr EAN 4250093484584
cena brutto:
136.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 129
Szerokość 1 [mm] 22,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108527691
Liczba zębów 1 129
Szerokość 1 [mm] 22,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108839305
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063986470
cena brutto:
124.00 zł
 Kup
Ilość zębów 129
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 22
nr EAN 7316574239665
Ilość zębów 129
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 22
nr EAN 7316574317394
Ilość zębów 129
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 22
nr EAN 7316575471163
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 129
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 570
Szerokość 1 [mm] 22
nr EAN 3413521084317
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.