Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » paski napędowe Volkswagen CADDY IV nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (SAB, SAJ) » pasek rozrządu i zestaw paska rozrządu Volkswagen CADDY IV nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (SAB, SAJ) » zestaw paska rozrządu Volkswagen CADDY IV nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (SAB, SAJ)

zestaw paska rozrządu do VOLKSWAGEN CADDY IV nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (SAB, SAJ)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN CADDY IV nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (SAB, SAJ) :
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu.

zestawy rozrządu w sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.plRozrząd pojazdu samochodowego steruje otwarciem zaworów w slnikach benzynowych i diesla. Obecnie rozrządy różnią się materiałem z jakiego zrobiony jest transmiter obrotów z wału korbowego na wałek rozrządu. Może być nim zębaty pasek rozrządu ze specjalnej gumy wzmocnionej wewnętrznym kordem, mówimy wówczas o napędzie paskowym. Może być nim też metalowy łańcuch, mówimy wówczas o napędzie łańuchowym.

Jakie są różnice pomiędzy rozrządem paskowym i łańcuchowym ?
Oprócz wymienionej wyżej różnicy w materialne elementu przenoszącego napęd, występują istotne różnice w elementach składowych poszczególnych zestawów rozrządu. W przypadku rozrządu z napędem paskowym, zazwyczaj w takich zestawach oprócz paska rozrządu znajdują się także rolki napinające i rolki prowadzące paska rozrządu. W przypadku gdy w napinaniu paska rozrządu bierze udział także pompa wodna, to również ona jest składnikiem takiego zestawu rozrządu. W niektórych konstrukcjach rozrządu występują specjalne tłumiki drgań paska rozrządu. W rozbudowanych zestawach rozrządu także one mogą występować jako ich składnik.

Jak często należy wymieniać zestaw rozrządu ?
Wszystko zależy od tego czy jest to pierwsza wymiana, czy wymiany następne. Termin pierwszej wymiany określają producenci auta i zazwyczaj wynosi on od 90 do 120 tysięcy kilometrów, chociaż są wyjątki jak silnik 1,6 HDI w autach Citroen i Peugeot, którego wymiana przewidziana jest przez producenta co 200 tyś. km. W przypadku następnych wymian zaleca się nie przekraczać 70 - 80 tyś kilometrów pomiędzy nimi. I wcale nie chodzi tu o to, że wymieniany jako następny zestaw rozrządu jest gorszej jakości, tylko o wpływ zużycia silnika na jego pracę, a tym samym na obciążenia jakimi jest poddawany nowy rozrząd.

Dlaczego wymiana zestawu rozrządu jest taka ważna ?
Usterka, która może wystąpić na skutek zerwania paska rozrządu lub uszkodzenia którejś z rolek lub współpracującej pompy wody stanowi jedną z poważniejszych awarii silnika. Pozostawienie w otwartej pozycji niektórych zaworów może spododować ich zniszczenie przez poruszajacy się tłok. Zniszczeniu ulega zazwyczaj sam tłok oraz cylinder silnika. Naprawa takich uszkodzeń jest niezwykle kosztowna i może kończyć się koniecznością wymiany silnika na nowy. W toku eksploatacji normalnej zużyciu ulegają zarówno rolki jak i sam pasek, który z wiekiem najzwyczajniej w świecie zaczyna parcieć i tracić swoje wlaściwości. Dlatego zdecydowanie nie należy przekraczać dopuszczalnych zakresów pracy zestawu rozrządu.

Właściciele samochodów szukający nowego zestawu rozrządu do swojego auta znajdą je w ofercie sklepu motoryzacyjnego e-autoparts.pl. E-autoparts.pl zapewnia szeroką dostępność zestawów rozrządu do wielu popularnych marek samochodów. Kupić tu można w atrakcyjnych cenach rozrządy INA, SKF, Contitech, Febi, Bosch, Gates.