Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Fiat FREEMONT (345_) 2.0 JTD (2011.08-???) 170km » DFO0104 daco
wybrany samochód: 
Fiat Freemont (345_) 2.0 Jtd (2011.08-???) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO0104 DACO

11.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:5 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO0104

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]93
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica zewnętrzna 1 [mm]61,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm]10,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]35
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO0104 DACO

numery OEM:
FIAT      71739396
FIAT      71752468
FIAT      71769199
OPEL      4804934
OPEL      4804935
OPEL      5650329
OPEL      5650331
OPEL      5650336
OPEL      5650337
OPEL      5650348
OPEL      650315
SAAB      12575810
SAAB      12579143
SAAB      12605566
SAAB      24460713
SAAB      93175493
SUBARU      93171212
VAUXHALL      12605566
VAUXHALL      93175493
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO0104 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO0104 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.