Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » DFO1006 daco

Filtr oleju DFO1006 DACO

17.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO1006

producent:

DACO

Wysokość [mm] 59
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 91
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 33,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 33,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO1006 DACO

Filtr oleju DFO1006 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

JAGUAR

S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE

LDV

CUB, MAXUS, V80 Skrzynia, V80, G10, G10 Skrzynia, T60

Numery OE Filtr oleju DFO1006 producenta DACO

FORD

1088179, 1349745, M8206A01, XS7Q6744AA, XS7Q6744A4

JAGUAR

JDE2464

numery OEM:
FORD      1088 179
FORD      1349 745
FORD      M-82-06-A-01
FORD      XS 7Q 6744 AA
FORD      XS7Q6744A4
JAGUAR      JDE 2464
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO1006 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO1006 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO