Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Alfa Romeo 33 (905_) 1.5 4x4 (905.A2A) (1984.01-1989.12) 95km » DFO2200 daco
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 33 (905_) 1.5 4x4 (905.a2a) (1984.01-1989.12) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO2200 DACO

17.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO2200

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]99
Wymiar gwintu3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm]75
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica wewnętrzna 1 [mm]70
Średnica wewnętrzna 2 [mm]62

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO2200 DACO

numery OEM:
MAZDA      LF10-14-302A9B
MAZDA      S5501-43029A
MAZDA      S5501-4302A
MAZDA      SH01-14-302A
MAZDA      SH01-14-302A9A
MAZDA      SHY1-14-302
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO2200 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO2200 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO