Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Ford TOURNEO CONNECT / GRAND TOURNEO CONNECT V761 nadwozie wielko 2.0 EcoBlue (2022-???) 122km » DFO2800 daco
wybrany samochód: 
Ford Tourneo Connect / Grand Tourneo Connect V761 Nadwozie Wielko 2.0 Ecoblue (2022-???) 122km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO2800 DACO

17.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO2800

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]99,5
średnica zewnętrzna [mm]71,5
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica wewnętrzna 1 [mm]25,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]25,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO2800 DACO

numery OEM:
CITROËN      16 106 937 80
OPEL      3646431
PEUGEOT      16 106 937 80
TOYOTA      SU001-A3092
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO2800 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO2800 DACO:

2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO