Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 880109 era

Cewka zapłonowa, OEM 880109 ERA

880109 Cewka zapłonowa, OEM ERA
134.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

880109

producent:

ERA

Ciężar [kg] 0,926
Ilość połączeń 3
Numer artykułu zalecanego dodatku 883013
nr EAN 8053379090396

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, OEM 880109 ERA

numery OEM:
FIAT      60558152
FIAT      60809606
FIAT      7648797
FIAT      915000965558
HONDA      30520-PDF-E00
RENAULT      60 00 581 617
ROVER      ERR 6045
ROVER      ERR 6566
VOLKSWAGEN      048 905 105 1
FERRARI      134386
LAND ROVER      ERR 6045

Zastosowanie Cewka zapłonowa, OEM 880109 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa, OEM 880109 ERA:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.