Wysokość [mm] | 46 |
Ciężar [kg] | 6,24 |
Typ tarczy hamulcowej | pełny |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 11 |
Minimalna grubość [mm] | 9 |
średnica zewnętrzna [mm] | 227 |
Ilość otworów | 4 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 61,5 |
Moment dokręcenia [Nm] | 86 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 98 |
Rodzaj połączenia | Pudełko |
Jednostka ilości | Zestaw |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez śrub |
Długość opakowania [cm] | 22,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 22,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
nr EAN | 5016687108392 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF083 FERODO
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
10, KORAL, YUGO TEMPO
360 Spider, 360, 550 BARCHETTA, 612 SCAGLIETTI, ENZO FERRARI, F430, F430 Spider
MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER
LANOS, MATIZ
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
16500253, 34385812, 4139010, 4208311, 4385812, 46618703, 61750, 655438512, 655439010, 71738422, 94385812, 94439010, 984377102, 984385812, RF16500250, RF16500253
16500253, 34385812, 4139010, 4208311, 4385812, 61750, 655438512, 655439010, 71738422, 94385812, 94439010, 984377102, 984385812, RF16500250
0004208311, 00984377102, 00984385812, 061750, 16500253, 4208311, 4385812, 5385812, 984377102, 984385812, RF16500250, RF16500253, SE022165002A
04208311, 4139010, 4208311, 4385812, 46618703, 655438512, 655439010, 94385812, 94439010
061750, 4208311, 4385812, 61750, 655438512, 655439010, 71738422
4385812, 46618703, 71738422
FIAT | 16500253 | |
FIAT | 34385812 | |
FIAT | 4139010 | |
FIAT | 4208311 | |
FIAT | 4385812 | |
FIAT | 46618703 | |
FIAT | 61750 | |
FIAT | 655438512 | |
FIAT | 655439010 | |
FIAT | 71738422 | |
FIAT | 94385812 | |
FIAT | 94439010 | |
FIAT | 984377102 | |
FIAT | 984385812 | |
FIAT | RF16500250 | |
FIAT | RF16500253 | |
INNOCENTI | 16500253 | |
INNOCENTI | 4139010 | |
INNOCENTI | 4208311 | |
INNOCENTI | 4385812 | |
INNOCENTI | 655438512 | |
INNOCENTI | 655439010 | |
INNOCENTI | 71738422 | |
INNOCENTI | 94385812 | |
INNOCENTI | 94439010 | |
LANCIA | 16500253 | |
LANCIA | 34385812 | |
LANCIA | 4139010 | |
LANCIA | 4208311 | |
LANCIA | 4385812 | |
LANCIA | 61750 | |
LANCIA | 655438512 | |
LANCIA | 655439010 | |
LANCIA | 71738422 | |
LANCIA | 94385812 | |
LANCIA | 94439010 | |
LANCIA | 984377102 | |
LANCIA | 984385812 | |
LANCIA | RF16500250 | |
PORSCHE | 984377102 | |
PORSCHE | 984385812 | |
SEAT | 0004208311 | |
SEAT | 00984377102 | |
SEAT | 00984385812 | |
SEAT | 061750 | |
SEAT | 16500253 | |
SEAT | 4208311 | |
SEAT | 4385812 | |
SEAT | 5385812 | |
SEAT | 984377102 | |
SEAT | 984385812 | |
SEAT | RF 165 002 50 | |
SEAT | RF 165 002 53 | |
SEAT | RF16500250 | |
SEAT | RF16500253 | |
SEAT | SE 0221 65002 A | |
SEAT | SE022165002 A | |
SEAT | SE022165002A | |
ZASTAVA | 04208311 | |
ZASTAVA | 4139010 | |
ZASTAVA | 4208311 | |
ZASTAVA | 4385812 | |
ZASTAVA | 46618703 | |
ZASTAVA | 655438512 | |
ZASTAVA | 655439010 | |
ZASTAVA | 94385812 | |
ZASTAVA | 94439010 | |
DAEWOO | 655438512 | |
DAEWOO | 655439010 | |
VAG | 4385812 | |
FSO | 061750 | |
FSO | 4208311 | |
FSO | 4385812 | |
FSO | 61750 | |
FSO | 655438512 | |
FSO | 655439010 | |
FSO | 71738422 | |
AUTOBIANCHI | 4139010 | |
AUTOBIANCHI | 4208311 | |
AUTOBIANCHI | 4385812 | |
AUTOBIANCHI | 46618703 | |
AUTOBIANCHI | 655438512 | |
AUTOBIANCHI | 655439010 | |
AUTOBIANCHI | 71738422 | |
AUTOBIANCHI | 94385812 | |
AUTOBIANCHI | 94439010 | |
YUGO | 4385812 | |
YUGO | 46618703 | |
YUGO | 71738422 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER DDF083 FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.