Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Citroën BX (XB-_) 1.9 19 D 4x4 (1987.03-1993.02) 69km » 5DA358 168-311 hella
wybrany samochód: 
Citroën Bx (xb-_) 1.9 19 D 4x4 (1987.03-1993.02) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 5DA358 168-311 HELLA

5DA358 168-311 Cewka zapłonowa  HELLA
hella 5DA358 168-311
Cewka zapłonowa  5DA358 168-311
5DA358 168-311
180.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

5DA358 168-311

producent:

HELLA

Napięcie [V]12
Sposób montażuBagnet
Liczba zestyków4
Cewka zapłonowaWtykowa cewka zapłonowa
Liczba otworów do mocowania1
Montaż/demontaż koniecznie do wykonania przez fachowców!

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 5DA358 168-311 HELLA

Cewka zapłonowa pasuje do: MERCEDES A (W176), B SPORTS TOURER (W246, W242), C (A205), C (C205), C T-MODEL (S205), C (W204), C (W205), CLA (C117), CLA SHOOTING BRAKE (X117), E (A207) 1.6-2.0H 01.08-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      270 906 05 00
MERCEDES-BENZ      2709060500
MERCEDES-BENZ      A 270 906 05 00

Zastosowanie Cewka zapłonowa 5DA358 168-311 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 5DA358 168-311 HELLA:

Krystian, Oborniki Śląskie
2024-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Gorlice
2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Frysztak
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Warszawa
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.