Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Renault MEGANE II Hatchback Van (KM0/2_) 1.5 dCi (2003.08-2008.02) 82km » 5DA 006 623-251 hella
wybrany samochód: 
Renault Megane Ii Hatchback Van (km0/2_) 1.5 Dci (2003.08-2008.02) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-251 HELLA

5DA 006 623-251 Jednostka sterująca, układ zapłonowy HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

5DA 006 623-251

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaLucas
Napięcie znamionowe [V]12
nr EAN4082300084504

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-251 HELLA

Moduł zapłonowy (4 pin) pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, COMBO/MINIVAN, CORSA A, CORSA B, KADETT E, KADETT E COMBO, KADETT E/KOMBI, OMEGA A, VECTRA A 1.2-2.0 09.84-10.01
numery OEM:
OPEL      12 37 334
OPEL      12 37 464
OPEL      90243618
OPEL      90360315
OPEL      93183732
VAUXHALL      12 37 334
VAUXHALL      12 37 464
VAUXHALL      90243618
VAUXHALL      90360315
HOLDEN      12 37 334
HOLDEN      12 37 464
HOLDEN      90243618
HOLDEN      90360315

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-251 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Jednostka sterująca, układ zapłonowy 5DA 006 623-251 HELLA:

Marcin, Warszawa
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.
Robert, Frysztak
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Gorlice
2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krystian, Oborniki Śląskie
2024-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.