średnica zewnętrzna [mm] | 277 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 26 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie | |
Minimalna grubość [mm] | 24 | |
Wysokość [mm] | 39 | |
Wzór otworów/Ilość otworów | 06/06 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 124 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 100 | |
Ciężar [kg] | 7,2 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez piasty koła | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez sworznia mocującego koła | |
Techniczny numer informacyjny | 52321 | |
nr EAN | 4082300367584 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 8DD 355 102-921 HELLA
FORD | 1954433 | |
FORD | 1954434 | |
NISSAN | 402060F000 | |
NISSAN | 402060F001 | |
NISSAN | 4020631G00 | |
NISSAN | 4020631G01 | |
NISSAN | 40206VJ200 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 8DD 355 102-921 HELLA w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 8DD 355 102-921 HELLA:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.