Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 133891 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 133891 HÜCO

133891 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO
142.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

133891

producent:

HÜCO

Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079338912

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 133891 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: JAGUAR S-TYPE II, XF I, XJ, XK 8, XK II; LAND ROVER DISCOVERY III, RANGE ROVER III, RANGE ROVER SPORT I 3.6-4.4 01.99-04.15
numery OEM:
FORD      0997001120
FORD      6R8312A366AA
JAGUAR      AJ810445
JAGUAR      AJ83415
JAGUAR      AJ87644
LAND ROVER      4526466
LAND ROVER      4744015
zamienniki:
XIC8431
brak
QUINTON
XIC8432
brak
QUINTON

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 133891 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.