Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Opel TIGRA (S93) 1.4 16V (F07) (1994.07-2000.12) 90km » FB 5PK1148 ina
wybrany samochód: 
Opel Tigra (s93) 1.4 16v (f07) (1994.07-2000.12) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1148 INA

FB 5PK1148 Pasek klinowy wielorowkowy INA
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

5PK1148, 5PK1149, 5PK1150

numer części:

FB 5PK1148

producent:

INA

Status produktu: Normalny
Ilość żeber5
Długość [mm]1148
nr EAN4005108893246

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1148 INA

numery OEM:
ALFA ROMEO      55191970
FIAT      46818260
FIAT      55191970
FIAT      55193795
FIAT      55232449
FIAT      55232450
FIAT      55249821
FIAT      55249822
LANCIA      55191970
LANCIA      71732350
MAZDA      FP01-15-909
MAZDA      FP0115909
MAZDA      FP01159099F
MAZDA      FP02-15-909
MAZDA      FP02-15-909A
MAZDA      FP0215909
MAZDA      FP0215909A
OPEL      13 40 041
OPEL      1340041
OPEL      55232450
TOYOTA      99365-81150
TOYOTA      9936581150
VAUXHALL      13 40 041
VAUXHALL      1340041
VAUXHALL      55232450
VOLVO      991619
LEXUS      99365-81150
LEXUS      9936581150
zamienniki:
5PK1148
brak
RUVILLE/FAG

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1148 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1148 INA:

2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.