Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 5PK1592 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1592 INA

FB 5PK1592 Pasek klinowy wielorowkowy INA
39.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

5PK1590, 5PK1591, 5PK1592, 5PK1593, 5PK1594

numer części:

FB 5PK1592

producent:

INA

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1592
nr EAN 4005108995360

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1592 INA

numery OEM:
ALFA ROMEO      55556430
AUDI      028 903 137 AI
AUDI      028 903 137 AJ
AUDI      028 903 137 AR
AUDI      028903137AI
AUDI      028903137AJ
AUDI      028903137AR
MERCEDES-BENZ      014 997 84 92
MERCEDES-BENZ      0149978492
MERCEDES-BENZ      A 014 997 84 92
MERCEDES-BENZ      A0149978492
SAAB      75 96 679
SAAB      7596679
SAAB      93 185 054
SAAB      93185054
SEAT      028 903 137 AI
SEAT      028 903 137 AJ
SEAT      028 903 137 AR
SEAT      028903137AI
SEAT      028903137AJ
SEAT      028903137AR
SKODA      028 903 137 AI
SKODA      028 903 137 AJ
SKODA      028 903 137 AR
SKODA      028903137AI
SKODA      028903137AJ
SKODA      028903137AR
VOLKSWAGEN      028 903 137 AI
VOLKSWAGEN      028 903 137 AJ
VOLKSWAGEN      028 903 137 AR
VOLKSWAGEN      028903137AI
VOLKSWAGEN      028903137AJ
VOLKSWAGEN      028903137AR
HYUNDAI      0K553-15987
HYUNDAI      0K55315987
KIA      0K553-15987
KIA      0K55315987
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1592 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1592 INA:

2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.