Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6PK900 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK900 INA

FB 6PK900 Pasek klinowy wielorowkowy INA
33.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

6PK898, 6PK899, 6PK900, 6PK901, 6PK902, 6PK903

numer części:

FB 6PK900

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 900
nr EAN 4005108990235

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK900 INA

Pasek wielorowkowy (6PK900) pasuje do: AUDI A3, CITROEN C1 II, FIAT DUCATO, PEUGEOT 108, RENAULT CLIO I, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, TOYOTA AYGO, AYGO X 1.0-2.5D 01.91-
numery OEM:
AUDI      06F 903 137 E
AUDI      06F903137E
FIAT      98441918
FIAT      98487322
RENAULT      77 00 749 393
RENAULT      7700749393
SEAT      06F 903 137 E
SEAT      06F903137E
SKODA      06F 903 137 E
SKODA      06F903137E
VOLKSWAGEN      06F 903 137 E
VOLKSWAGEN      06F903137E
DACIA      77 00 749 393
DACIA      7700749393
zamienniki:
6PK0900
brak
RUVILLE/FAG

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK900 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK900 INA:

2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.