Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » JM5153 janmor

Cewka zapłonowa JM5153 JANMOR

JM5153 Cewka zapłonowa JANMOR
86.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

JM5153

producent:

JANMOR

Ciężar [kg] 0,619
nr EAN 5902925205803

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa JM5153 JANMOR

CEWKA ZAPŁ JANMOR JM5153 FORD MAZDA
numery OEM:
FORD      1067601
FORD      1075786
FORD      1119835
FORD      1130402
FORD      1317972
FORD      1S7G-12029-AC
FORD      1S7Z-12029-AA
FORD      988F-12024-AB
FORD      988F-12029-AB
FORD      988F-12029-AC
FORD      988F-12029-AD
FORD      XS82-12029-AA
FORD      YX82-12029-AA
MAZDA      1066102
MAZDA      1E03-18-10XA
MAZDA      1E03-18-10XB
MAZDA      1E04-18-10X
MAZDA      1E05-18-100B
MAZDA      1F20-18-100
MAZDA      LF01-18-100
MAZDA      YF09-18-10X

Zastosowanie Cewka zapłonowa JM5153 JANMOR w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa JM5153 JANMOR:

2024-02-12
 5/5
Ewidentnie nie pasuje do Daichatsu YRV z silnikiem 1.3 bez turbo

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.