TOWAR BEZ ZWROTU ! I40 1.6I 2011-04 ->/ VELOSTER 1.6 GDI 2011-01 ->/IX 35 1.6GDI 2010-06 ->/ SPORTAGE IV 1.6 GDI 2010-06 -> / CEED III 1.6GDI 2012 -> Ilość sprzedażna = 1 Zamiennik: 273012B100 Numer dostawcy: 70E0522-JPN
Informacje
N-ry oe
Zamienniki
Zastosowanie w autach
Zapytaj o produkt
Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA HYUNDAI 70E0522-JPN JPN
numery OEM:
HYUNDAI
27301-2B100
KIA
27301-2B100
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach
Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA HYUNDAI 70E0522-JPN JPN w samochodach:
Cewka zapłonowa
To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.
Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.
Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.
Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.