Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Alfa Romeo MITO (955_) 1.4 (955AXV1A) (2011.05-2018.10) 69km » 7710184 kamoka
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Mito (955_) 1.4 (955axv1a) (2011.05-2018.10) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) FIAT 500 07-, 500L 12- 7710184 KAMOKA

7710184 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) FIAT 500 07-, 500L 12- KAMOKA
kamoka 7710184
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) FIAT 500 07-, 500L 12- 7710184
7710184
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7710184

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 88

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) FIAT 500 07-, 500L 12- 7710184 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      0000055250824
ALFA ROMEO      55202176
FIAT      0000055194029
FIAT      0000055250824
FIAT      00055239819
FIAT      5519 3669
FIAT      55202176
LANCIA      0000055194029
LANCIA      0000055250824
LANCIA      55202176
OPEL      55202176
OPEL      55593508
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) FIAT 500 07-, 500L 12- 7710184 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.