Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Opel CORSA B (S93) 1.4 i 16V (F08, F68, M68) (1997.08-2000.09) 86km » 153071762442 magneti marelli
wybrany samochód: 
Opel Corsa B (s93) 1.4 I 16v (f08, F68, M68) (1997.08-2000.09) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 153071762442 MAGNETI MARELLI

153071762442 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154705199470, 359002340460, 71762442

numer części:

153071762442

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]131
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica wewnętrzna [mm]25
średnica zewnętrzna [mm]66
nr EAN8001063807416

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071762442 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
HYUNDAI      263202F000
HYUNDAI      263202F010
HYUNDAI      263202F100
KIA      263202F010
KIA      263202F100
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 153071762442 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071762442 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.