Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Fiat TEMPRA (159_) 1.8 i.e. (159.BY) (1994.10-1996.08) 101km » 153071762489 magneti marelli
wybrany samochód: 
Fiat Tempra (159_) 1.8 I.e. (159.by) (1994.10-1996.08) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 153071762489 MAGNETI MARELLI

153071762489 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
27.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

71762489

numer części:

153071762489

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]75
Rodzaj filtraWkład filtra
Średnica 1 [mm]23
Średnica 2 [mm]31
średnica zewnętrzna [mm]64
nr EAN8050947030174

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071762489 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CITROËN      16 247 977 80
CITROËN      9814560680
FORD      2257375
FORD      JX6Q-6744-AA
FORD      JX6Q6714AA
OPEL      3557009
PEUGEOT      16 247 977 80
PEUGEOT      9814560680
TOYOTA      SU001A7824
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 153071762489 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071762489 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.