Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Saab 9-3 (YS3F, E79, D79, D75) 2.0 Turbo Performance (2004.04-2015.02) 252km » OC 502 mahle
wybrany samochód: 
Saab 9-3 (ys3f, E79, D79, D75) 2.0 Turbo Performance (2004.04-2015.02) 252km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 502 MAHLE

OC 502 Filtr oleju MAHLE
59.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

76832224

numer części:

OC 502

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]93,2
Wysokość [mm]175
Gwintowana złączkaM27x2
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 502 MAHLE

Filtr oleju (przykręcany) pasuje do: DAF CF, CF 65, LF, LF 45, LF 55, SB, IVECO CROSSWAY, EUROCARGO I-III, EUROCARGO IV, EUROCARGO V, EUROFIRE II, EUROFIRE III, EUROFIRE IV, TECTOR II 6B5.9-V378
numery OEM:
FORD      4C45/9N074/AA/
IVECO      0000002992242
IVECO      0000004899566
IVECO      0000504074043
IVECO      2992242
IVECO      4899566
IVECO      504033399
IVECO      504074043
DAEWOO      402040222
DAEWOO      Z489789800
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 502 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.