Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0015 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0015 MAXGEAR

13-0015 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0015
Cewka zapłonowa 13-0015

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-8015

numer części:

13-0015

producent:

MAXGEAR

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 4
Ilość biegunów 3
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia M4
nr EAN 5907558559262

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0015 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA FIAT 1,6 16V

Cewka zapłonowa 13-0015 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

IVECO

MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI

Numery OE Cewka zapłonowa 13-0015 producenta MAXGEAR

FIAT

46446039, 46472440, 46480361, 7789346

LANCIA

46446039, 46472440, 46480361, 7789346

numery OEM:
ALFA ROMEO      46446039
ALFA ROMEO      46472440
ALFA ROMEO      46480361
ALFA ROMEO      7789346
FIAT      46446039
FIAT      46472440
FIAT      46480361
FIAT      7789346
LANCIA      46446039
LANCIA      46472440
LANCIA      46480361
LANCIA      7789346
FERRARI      46446039
FERRARI      46472440
FERRARI      46480361
FERRARI      7789346
MASERATI      46446039
MASERATI      46472440
MASERATI      46480361
MASERATI      7789346

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0015 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.