Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Chevrolet LUMINA APV nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) 2434 L (1993.10-1996.07) 137km » 13-0016 maxgear
wybrany samochód: 
Chevrolet Lumina Apv Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) 2434 L (1993.10-1996.07) 137km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 13-0016 MAXGEAR

13-0016 Cewka zapłonowa MAXGEAR
64.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-8007

numer części:

13-0016

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Sposób montażuZłącze zatrzaskowe
Napięcie [V]12
Cewka zapłonowaDwuiskrowa cewka zapłonowa
nr EAN5907558559224

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0016 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA FORD 1,3B/ 1,25-1,8 ZETEC
numery OEM:
FORD      1052492
FORD      1053904
FORD      1066102
FORD      1067601
FORD      1075786
FORD      1111212
FORD      1111213
FORD      1119835
FORD      1130402
FORD      1317972
FORD      1517813
FORD      1S7G-12029-AB
FORD      1S7G-12029-AC
FORD      1S7Z-12029-AA
FORD      988F-12029-AB
FORD      988F-12029-AC
FORD      988F-12029-AD
FORD      988F-12029-BA
FORD      988F-12257-AB
FORD      XS82-12029-AA
FORD      YM2F-12024-AB
FORD      YM2F-12024-AC
FORD      YM2F-12024-AD
FORD      YM2F-12029-AA
FORD      YM2F-12029-AB
FORD      YX82-12029-AA
MAZDA      1E03-18-10X
MAZDA      1E03-18-10XA
MAZDA      1E03-18-10XB
MAZDA      1E04-18-10X
MAZDA      1E05-18-100A
MAZDA      1E05-18-100B
MAZDA      C201-18-100
MAZDA      C201-18-100A
MAZDA      C201-18-100B
MAZDA      C401-18-100
MAZDA      C401-18-100A
MAZDA      C401-18-100C
MAZDA      YF09-18-10X

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0016 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.