Strona zabudowy | Oś tylna | |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 212 | |
Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 180 | |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 181 | |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 38,5 | |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 74,5 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 50,3 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 | |
Ilość otworów | 4 | |
Wymagana ilość | 2 | |
nr EAN | 5907558539738 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 19-0822 MAXGEAR
AUDI | 171 501 615 B | |
AUDI | 191 501 615 B | |
SEAT | 171 501 615 B | |
SEAT | 191 501 615 B | |
VOLKSWAGEN | 171 501 615 A | |
VOLKSWAGEN | 171 501 615 B | |
VOLKSWAGEN | 191 501 615 B |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 19-0822 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy 19-0822 MAXGEAR:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.