Strona zabudowy | Oś tylna |
Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 203,3 |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 237 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 50 |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 76 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 |
Ilość otworów | 4 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 52 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska |
nr EAN | 5901619571828 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 19-2238 MAXGEAR
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
432021782R, 8200276843, 8200584555
RENAULT | 43 20 217 82R | |
RENAULT | 82 00 276 843 | |
RENAULT | 82 00 584 555 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 19-2238 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy 19-2238 MAXGEAR:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.