Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0475 maxgear

Wał napędowy 49-0475 MAXGEAR

49-0475 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0475
214.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

27-0600MG

numer części:

49-0475

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 745
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Średnica 1 [mm] 86
nr EAN 5901619526774

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0475 MAXGEAR

PÓŁOŒ RENAULT MEGANE PR 1,4-1,6 ABS 44Z
numery OEM:
RENAULT      77 00 105 484
RENAULT      77 00 111 077
RENAULT      77 00 111 810
RENAULT      77 00 111 812
RENAULT      77 00 111 814
RENAULT      77 00 111 819
RENAULT      77 00 873 321
RENAULT      77 00 875 246
RENAULT      77 01 352 420
RENAULT      77 01 352 424
RENAULT      77 01 352 425
RENAULT      77 01 352 474
RENAULT      77 11 135 236
RENAULT      77 11 135 875
RENAULT      77 11 497 524
RENAULT      82 00 168 513
RENAULT      82 00 236 089

Zastosowanie Wał napędowy 49-0475 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.