Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco EUROTRAKKER MP 440 E 38 HT Cursor (2001-2004) 380km » RN1138910A kamoka
wybrany samochód: 
Iveco Eurotrakker Mp 440 E 38 Ht Cursor (2001-2004) 380km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy, KAMOKA RN1138910A KAMOKA

RN1138910A Wał napędowy, KAMOKA KAMOKA

    Ocena:
numer części:

RN1138910A

dostawca:

KAMOKA

Status produktu: niedostępny
Długość [mm]742
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału23
Ilość zębów, pierścień ABS44
Strona zabudowyz prawej
Średnica 1 [mm]81
Średnica 2 [mm]82
nr EAN5908234617290
Status produktu: niedostępny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy, KAMOKA RN1138910A KAMOKA

numery OEM:
RENAULT      77 01 352 473
RENAULT      7701352420
RENAULT      7701352424
RENAULT      7701352425
RENAULT      7701352474
RENAULT      7711497524

Zastosowanie Wał napędowy, KAMOKA RN1138910A KAMOKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.