Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën C5 III (RD_) 1.8 16V (RD6FXC) (2008.02-???) 125km » 49-0480 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën C5 Iii (rd_) 1.8 16v (rd6fxc) (2008.02-???) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw przegubu, wał napędowy 49-0480 MAXGEAR

49-0480 Zestaw przegubu, wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0480
Zestaw przegubu, wał napędowy 49-0480
216.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

26-5005MG

numer części:

49-0480

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału26
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów30
Rodzaj przegubuPrzegub równobieżny
obrobiony mechaniczniez rowkiem w elemencie wewnętrznym (na zewnątrz)
Ochrona przeciwpyłowaz osłoną przeciwpyłową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz łożyskiem
nr EAN5907558523836

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw przegubu, wał napędowy 49-0480 MAXGEAR

PRZEGUB WEW. VW T5 05- 2,5TDI DĂş. 366MM KPL.
numery OEM:
VOLKSWAGEN      7E0 498 104 P
VOLKSWAGEN      7E0 498 104 PX
VOLKSWAGEN      7H0 498 104 A
VOLKSWAGEN      7H0 498 104 G

Zastosowanie Zestaw przegubu, wał napędowy 49-0480 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.